Projektid

Projekt "Empowering Preschool educators: best practices and resources for INclusion of Children with behavioral disabilities." - PINC projekt 2023-26".

Founded EUpinc_logo

Rakvere Kungla lasteaed osaleb järgmises koostööprojektis

ÜLDINE INFO
2023-1-IT02-KA220-SCH-000158464
Pealkiri: Alushariduse pedagoogide võimestamine: parimad praktikad ja võimalused käitumispuudega laste kaasamiseks.
Algus kuupäev: 01/10/2023
Lõpu kuupäev: 30/06/2026
Projekti kestus: 33 kuud

PARTNERID
Erasmus Learning Academy (Itaalia)
Erasmus Learning Academt SL (Hispaania)
Katino dienelės mokykla (Leedu)
Gradinita cu Program Prelungit nr 37 Braila (Rumeenia)
Rakvere Kungla lasteaed (Eesti)
EESMÄRK & SIHTRÜHMAD
PINC EESMÄRGID ON:
● Tõsta haridustöötajate ja lastevanemate teadlikkust varajastest erivajadustest.
● Jagada parimaid praktikaid haridustöötajate vahel.
● Tõsta koolieelsete lasteasutuste õpetajate pädevust kaasava hariduse rakendamiseks.
● Edendada rahvusvahelist koostööd erivajadusega laste kaasamise vallas.

SIHTRÜHMAD
G1: Koolieelsete lasteasutuste õpetajad, töötajad ja lastehoidude töötajad.
G2: Koolieelsete lasteasutuste õpetajate koolitajad või täiendkoolituste pakkujad.
G3: 0-6 aastased käitumispuudega lapsed ja nende pered.

GENERAL INFO
2023-1-IT02-KA220-SCH-000158464
Title: Empowering Preschool educators: best practices and resources for INclusion of
Children with behavioral disabilities
Start date: 01/10/2023
End date: 30/06/2026
Total duration: 33 months

PARTNERS
Erasmus Learning Academy (IT)
Erasmus Learning Academt SL (ES)
Katino dienelės mokykla (LT)
Gradinita cu Program Prelungit nr 37 Braila (RO)
Rakvere Kungla lasteaed (EE)
AIM & TARGET GROUPS
PINC objectives are:
● To raise awareness on early age disability among educators and parents
● To share best practices among educators to address the target
● To empower preschool teachers with competences to implement inclusive education
● To foster international cooperation in the field of inclusion for children with disabilities
TARGET GROUPS
G1: Preschool teachers, educators and other personnel of preschools and childhood centers
G2: Preschool teacher trainers or educators providing courses to preschool teachers.
G3: Children with behavioral disabilities aged 0-6 and their families.

Projekt „ IT õppevahendid Kungla lasteaias“. 2022-2023 õa.

EU SOTS

Sel õppeaastal sai Rakvere Kungla lasteaed rahastuse Euroopa Sotsiaalfondist summas 3881,81 eurot. Projekti kogumaksumus oli 4566,84 eurot. Toetuse eest soetati lasteaiale järgmised robootikavahendid:

  • Makeblock mTiny avastajakomplekt (4 tk)  
  • Makeblock mTiny VIP õppematerjal 
  • Sphero Bolt haridusrobot (4 tk) koos õppematerjaliga  
  • Tale-Bot Pro (4 tk) 
  • Matatalab Lite jalgpallikomplekt (2 tk) 
  • Qobo matemaatikalaiendusega (4 tk) 

Projektiga soetatud digivahendid loovad võrdsed võimalused lasteaias nii tavalastele kui erivajadustega lastele, nii eesti kodukeelega lastele kui muu kodukeelega lastele. Robootikavahendeid saab lõimida kõikide laste õppetegevustesse, need võimaldavad lapsel tegutseda oma teadmiste piires ja pakuvad võimalust mänguliselt harjutada õpitut. Õpetaja toel saavad kogeda hakkamasaamist nii lapsed kui lastega töötavad kolleegid.

Projekt „ Töövarjutamine Norra lasteaedades“ 2023-2024 õa.

Founded EUerasmus

Sel aastal sai Rakvere Kungla lasteaed rahastuse Erasmus+ programmist, et lasteaia pedagoogid saaksid olla töövarjudeks Norras Oslo lasteaias Kvaernendalen. Töövarjudeks käisid 6 lasteaia pedagoogi, kes viibisid Oslo lasteaias 5-7.09.2023. Projekti eesmärkideks olid:

  1. Muusika- ja liikumistegevuste plaan on koostatud nii, et annab lastele võimaluse rohkem ise valida millal ja millise rühma lastega nad osalevad muusika- ja liikumistegevustes.
  2. Rühmades on loodud mitmekesisemad võimalused laste huvidest lähtuva õpetuse teostamiseks, võimalused avastusõppeks ja rahunemiseks.

Õpiväljundid. Töövarjutamisel osalenud töötaja:

  • Tutvub Kvaernendaleni lasteaia õppe- ja kasvukeskkonnaga.
  • Vahetab eelkoolipedagoogika alaseid kogemusi Oslo lasteaia õpetajatega.
  • Tutvub muusika- ja liikumistegevuste korralduse ja sisuga Kvaernendaleni lasteaias.

Projekt “MATIK- ja IKT-haridus 4-8aastaste laste õpetajatele (Prahas)”

16.-20. mail 2022 osalesid Rakvere Kungla Lasteaia neli õpetajat Prahas koolitusel „New ways to teach STEM and ICT for teachers (childrens 4-8 years)“. See vajalik ja inspireeriv koolitus sai teoks Erasmus + rahastuse abiga, kuhu MTÜ Lääne-Virumaa Alushariduse Haridustehnoloogia Innovaatorid esitas projekti “MATIK- ja IKT-haridus 4-8aastaste laste õpetajatele (Prahas)” KA122-SCH-228DE6D3

Selle projekti tulemusel paranevad MATIK -õppe teadmised ja oskused. Õpetajad suudavad viia lõimitud õppetegevustesse erinevaid digitegevusi ilma ekraanita. Samuti paranevad oskused via läbi alusharidustöötajatele paremini ülesehitatud koolituspäevi, mis oleks õppijaid toetavad ja pakuks uusi põnevaid väljakutseid.

Founded EUerasmus

Projekt "The best for preschool teachers. Montessori method, outdoor education and much more." 2021/2022 õa

erasmuseu_liit

Sel õppeaastal sai Rakvere Kungla lasteaed rahastuse Erasmus+ programmist, et osaleda 2022 a 2 – 13 juuni kahel koolitusel Itaalias. Bolognas osalesid 4 õpetajat koolitusel „The best for preschool teachers. Montessori method, outdoor education, Reggio Emilia approach and much more." Palermos osalesid 13 õpetajati koolitusel „The best for preschool teachers. Montessori method, outdoor education and much more."

Koolituse eesmärgiks oli edendada tipptasemel innovatsiooni alushariduses läbi koolieelse lasteasutuse õpetajate võimestamise ja inspireerimise. Tutvuda kõige kaasaegsemate ja efektiivsemate lähenemistega alushariduses ja jagada oma parimaid praktikaid kaasõpilastega teistest Euroopa riikidest.

Koolitusel osalenud töötaja:

  • Tunneb uusi trende ja kõige efektiivsemaid lähenemisi alushariduses
  • Tunneb Montessori meetodi põhiprintsiipe
  • Mõistab looduse ja bioloogilise mitmekesisuse kasutamise eeliseid alushariduses
  • Oskab läbi viia inspireerivaid õuesõppe tegevusi
  • Oskab planeerida, ette valmistada ja läbi viia õppijast lähtuvaid õpitegevusi
  • Tunneb õppemänge ja tegevusi, mis aitavad stimuleerida eelkooliealiste laste loovust ja sotsiaalset arengut
  • Oskab jagada oma parimaid praktikaid teiste õpetajatega Euroopast
  • Oskab luua alushariduses koostõõ võrgustiku nii töötajate kui ka organisatsioonide vahel.

Projekt „Praktiline haridustehnoloogia distantsilt“ 2021/2022 õa

EU SOTS

Sel õppeaastal sai Kungla lasteaed rahastuse Euroopa Liidu Euroopa Sotsiaalfondist summas 3416.- eurot, et korraldada Rakvere Kungla ja Rohuaia lasteaedade õpetajatele ja assistentidele koolitus teemal „Praktiline haridustehnoloogia distantsilt“. Koolitusel osaleb 32 töötajat.

Koolituse eesmärgiks on omandada uusi teadmisi ja oskusi õppetegevuseks digitaalsete vahenditega nii kontakt-, hübriid- kui ka distantsõppes.

Koolituse läbinud töötaja oskab:

  1. Luua õpimappi - Google Sites
  2. Kujundada plakateid, kaarte, töölehti - Canva
  3. Kujundada (interaktiivsuse lisandiga rääkivad pildid, mängud) - Genial.ly
  4. Teha fototöötlust, pildikollaazi, tunneb turvalisuse temaatikat - Remove.bg. Pilxlr.com. Vabavaralised pildipangad - Pixabay
  5. Oskab teha videoid ja videotöötlust, slaidiprogrammi, õppevideoid - Win10 videoredaktor, Canva video
  6. Luua ja kirjastada e-raamatut - Calameo, Storyjumper
  7. Oskab infot koguda, luua ajatelge ja koostada virtuaalset näitust - Padlet, Sutori
  8. Luua õppemänge - Learningapps

Projektis "Projektiõpe kui paljude võimalustega õppemeetod" osalemine 2020/2021 õa

EU SOTS

Sel õppeaastal sai Kungla lasteaed rahastuse Euroopa Liidu Euroopa Sotsiaalfondist summas 3098.- eurot, et korraldada oma töötajatele koolitus "Projektiõpe kui paljude võimalustega õppemeetod".

Koolituse eesmärgiks on võimestada Kungla lasteaia meeskonda looma organisatsioonikultuuri, mis lähtub iga lapse individuaalset ja sotsiaalset arengut toetavast, õpioskusi, loovust ja ettevõtlikkust arendavast õpikäsitusest.

Koolituse raames külastasime Rannamõisa lasteaeda, mis tegeleb projektõppega juba 5 aastat. Tutvusime sealse keskkonnaga ja saime osa väga põnevast laste juhitud päevast. Lisaks toimus 7. nov. meie lasteaias seminar, kus lektoriteks olid lapsest lähtuva kasvatuse nn. maaletooja Phd Maarika Pukk ja Rannamõisa lasteaia direktor Margit Toomlaid. Seminaris saime teada lapsest lähtuva kasvatuse ja sealhulgas projektõppe teoreetilistest alustest ning praktilisemaid näpunäiteid, kuidas projekti põhist õppimist üles ehitada ja kuidas õppe - ja kasvatustöös rohkem lähtuda lapsest - tema soovidest, vajadustest ning individuaalsusest.

Koolitusel osalenud töötaja

  • loob võimalused lastele, et rakendada projektõpet.
  • näeb laste huvisid ja kasutab neist tulenevaid teemasid projektiõppes.
  • Oskab luua kasvukeskkonna toetades laste huvisid ja kasutades erinevaid aktiivõppe meetodeid
  • Oskab planeerida ja sellest tulenevalt dokumenteerida
  • Loob soodsad tingimused koostööks lastevanematega.
  • Omab esialgseid teadmisi nüüdisaegsest õpikäsitlusest

Projekti "STEAM valdkonna õppemeetodite rakendamise innovatsioonilabor" vedamine ja osalemine 2020/2021 õa

EU SOTS

Kungla lasteaed koostöös Tallinna Ülikooliga korraldab september-detsember 2020 ühise koolituse Rakvere Kungla, Triinu ja Rohuaia lasteaedade õpetajatele, assistentidele ja õpetaja abidele, kokku 40 -le lastega töötajale. Koolituse korraldamiseks sai Kungla lasteaed toetust Euroopa Sotsiaalfondist summas 4900.- eurot.

Robootikavahendite (nt, Dash ja Dot Wonder, Ozobot (Evot, Bitti), Matatalab, Blue- Bot, Sphero Bolt, Qobot, LEGO WeDo 2.0) lõimimine õppe- ja kasvatustegevustes. Uued meetodid ja võimalused erinevate teemade käsitlemisel. Digitaalsete interaktiivsete õppematerjalide loomise keskkond H5P. Õppevideote vaatamine ja tehnoloogiaoskuste parendamine. Õpetaja roll hariduslike erivajadustega laste arengu toetamisel. Varajane märkamine ja kaasamine lasteaias.

Koolituse eesmärgiks on kujundada kõikide lasteaia vanuserühmade õpetajate valmisolek ja oskused jätkusuutlike ja tõenduspõhiste uute STEAM valdkonna õppemeetodite rakendamiseks ning hariduslike erivajadustega laste arengu toetamiseks.

Koolituse tulemusel oskab osaleja lõimida robootikavahendeid õppe- ja kasvatustegevustes, käsitelda uusi meetodeid ja võimalusi eri teemade puhul, tal on paranenud tehnoloogiaoskused, ta oskab märgata erivajadusi ja toetada hariduslike erivajadustega laste arengut.

Projekt "Kõnearendus sobitusrühmas." 2019/2020 õa

 

EU SOTS

SA Innove ja Euroopa Sotsiaalfond toetavad Rakvere linna lasteaedadele suunatud projekti „Rakvere lasteaiaõpetajate koolituse korraldamine kaasava hariduse rakendamiseks ja koostöö tõhustamiseks“ 3400 euroga. Projekti raames toimub kolm koolituspäeva lasteaiaõpetajatele "Kõnearendus sobitusrühmas". Koolitajaks on Tartu Ülikooli haridusteaduste instituudist Marika Padrik ja Merit Hallap. Lisaks viiakse läbi tagasiside seminar, kus võetakse õpitu kokku ja arutatakse tuleviku vajadusi.

Projekti eesmärk on, et Rakvere linna lasteaiaõpetajatel on ülevaade kõnepuudega lapse kõnearendamise võimalustest eripedagoogiliste võtetega. Läbi õpetajate oskuste ja teadmiste on erivajadustega lapsed paremini kaasatud ning nende individuaalsed eripärad tulemuslikult toetatud.

Projekti tulemusena oskavad Rakvere lasteaiaõpetajad märgata kõnepuudega lapsi ja on teadlikud kõnearendussuundadest vanuses 3-7.a. Õpetajad teavad, kuidas arendada kõnet igapäevastes tegevustes, oskavad hinnata oma kõnet mudelina, on teadlikud koostöövõimalustest ning teevad koostööd logopeediga. Ühise õppimise toel toimub õpetajate üldine professionaalne areng.

Meie lasteaiast osaleb koolitusel 8 õpetajat.

Projektis "Aktiivsus- ja tähelepanuhäirega laps lasteaias" osalemine 2018/2019 õa

22-23 sept. külastas meie lasteaia meeskond Narva-Jõesuud, kus toimus koolitus teemal „Aktiivsus-ja tähelepanuhäirega  laps lasteaias.“

Kuna iga aastaga suureneb lasteaias nende laste arv, kes vajavad õppimiseks ja teiste lastega koosolemiseks eraldi toetamist, siis oli selline koolitus meie õpetajatele väga vajalik.

Koolituse viis läbi kliiniline psühholoog Angela Jakobson. Loengute käigus said osalejad teada, mis on aktiivsus- ja tähelepanuhäire, selle põhjused, millist ravi ja sekkumisi kasutatakse, kuidas jõuda koostööni vanematega, kuidas luua toetav keskkond nendele lastele ja milliseid strateegiaid rühmaruumis kasutada, et laste keskendumist võimalikult hästi toetada.

Koolitus oli väga huvitav ja andis õpetajatele palju praktilisi teadmisi, mida edaspidi oma rühmas kasutada.

Prindi